ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח ! > ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח ! > ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח !
kale-gb7ef2023a_1920

כמה דברים שלא ידעתם על ערכים תזונתיים של פירות וירקות


הידעתם? בכל פעם שאתם אוכלים ירק או פרי, אתם יכולים לדעת מהי הסגולה הבריאותית שלו לפי צבעו.
הצבעים האדומים יכולים לעזור לכם בכל הקשור למחלות לב וסרטן, הצבעים הכתומים עוזרים למערכת החיסון ומחזקים את העצמות – דבר שהוא אידיאלי לאנשים בגיל השלישי.
הצבע הירוק מחזק את הראייה, דבר שהופך אותו למושלם גם לילדים וגם לסבים ולסבתות. הצבע הסגול עוזר בהאטת תהליכי ההזדקנות – אם אתם רוצים להמשיך ולהראות צעירים, זהו בהחלט הירק הנכון בשבילכם.
טיפ קטן: הדפיסו לכם את טבלת הצבעים ותלו אותה על המקרר, כך תוכלו לדעת מהם היתרונות הבריאותיים שאתם מקבלים, בזמן שאתם מוציאים ירקות ופירות מהמקרר.

פירות הדר

איזה עוד ערכים תזונתיים תקבלו מפירות וירקות?

הנה מדגם קצר של ערכים תזונתיים שתוכלו לקבל באכילה יומית של פירות וירקות:
סיבים תזונתיים – מצויים בפירות הדר, תפוחי עץ , בננות ועוד. דבר שמסייע למערכת העיכול, אם אתם סובלים ממעי רגיז, זהו בהחלט דבר שיכול לסייע לכם.
ויטמינים – כשאתם מכניסים פירות וירקות לגוף שלכם, אתם מכניסים גם המון ויטמינים בריאים. הם יסייעו לכם במגוון תהליכים מהגברת הערנות ועד לשיפור הזיכרון.
נוגדי חמצון – זהו כלי מדהים שיעזור לגוף שלכם להילחם בהזדקנות התאים וחיזוק המערכת החיסונית שלכם.
מינרלים – מדובר בכלי מעולה לחיזוק העצמות השיניים והשרירים.

רוצים לדעת קצת יותר על מה שנמצא בתוך הפירות והירקות שאתם אוכלים? הנה כמה דוגמאות

חסה – כול סוגי החסות תורמות למערכת העיכול ויתרה מזאת הן מכילות חומרים מרגיעים, כאלו שמעודדים שינה. אם תיתנו קצת חסה לילד לפני השינה, בהחלט תוכלו לעזור לו להירדם בקלות.
שום – מסייע בשמירה על לחץ דם תקין. כמו כן הוא מונע דלקות עור.
כרובית –  מספקת הקלה בבעיות סוכרת ודלקות במעי הגס. בנוסף לכך היא מגנה על המוח ומסייעת בשמירה על רמות כולסטרול תקינות.

מהי הדרך הנכונה לאכול ירקות ופירות?
הדרך הטובה ביותר להנות מהערכים התזונתיים של הפירות והירקות היא פשוט לאכול אותם כמו שהם לאחר השטיפה.

אבל ישנם כמה מקרים יוצאי דופן: לדוגמה בגזר, תרד או ברוקולי, חשיפה קלה לאוויר לאחר החיתוך דווקא תשפר את הזמינות של ויטמין A. דוגמה נוספת אפשר לראות בעגבניות, חימום העגבנייה מסייע בספיגת נוגד החמצון שהיא מכילה.

מה עוד?

אחרי שעברנו על היתרונות התזונתיים שיש בפירות וירקות, אולי הגיע הזמן לגוון את רשימת הפירות והירקות שלכם? אתם מוזמנים לדבר איתנו בצחיל'ה ולהכין לעצמכם הזמנה מפנקת. אנחנו מבטיחים לכם שתגלו אצלנו ברשימה כמה ירקות ופירות טריים שלא ראיתם בשום חנות ירקות.