ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח ! > ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח ! > ברוכים הבאים לאתר של צחיל'ה! > מתנה שווה מצחי מעל כול הזמנה מעל 249 שח !
איך אני יודע

איך אני יודע?


אם אתם אוהבים ירקות ופירות, אז בטח כבר נתקלתם בתופעה הבאה: הגעתם הביתה ואתם מגלים שיש לכם בשקית פירות וירקות שהם לא טריים או פשוט כאלו שלא נראים טוב במיוחד. זה לא ממש עושה לכם חשק לאכול אותם. במאמר הבא נעבור על מספר טיפים שילמדו אתכם איך לבחור פירות וירקות איכותיים ואיך לשמור עליהם.

אז איך בוחרים פירות איכותיים?

נתחיל משלושת כללי הזהב לבחירת ירקות ופירות איכותיים: מגע, צבע וצורה.

צורה – לכל פרי וירק ישנה צורה אידיאלית שמעידה על איכותו. לדוגמה: כאשר אתם בוחרים ענבים, אל תבחרו באשכול צפוף, דווקא האשכולים שיש בהם יותר מרווחים הם יותר איכותיים (כאשר מדובר על כמות ענבים קטנה יותר, זה בדרך כלל אומר שהשקיעו בהם יותר משאבים). אם מדובר גם בענבים מלאים ושמנמנים, אז סימן שיש לכם את האשכול המנצח ביד. צבע הענבים צריך להגיע בגוונים מאוזנים. אם ישנה נטייה לצבע חזק במיוחד, נראה שהענבים ירקבו בקרוב. אם הענבים רכים במיוחד, נראה שהם לא יחזיקו לעוד זמן רב, ולכן מומלץ לוותר על הקנייה.

דוגמה נוספת היא בתחום התפוחים – כדאי לבחור את התפוחים הקשים ביותר. אלו הם התפוחים שתוכלו לאכול גם בעוד שבוע, ובמקרים מסוימים אפילו קצת יותר מאוחר. מבחינה הצורה, נסו לבחור תפוחים שאין להם שקעים או פגמים קוסמטיים. בדרך כלל התפוחים היפים ביותר הם גם הטעימים ביותר.

איך תדעו שאתם קונים פירות וירקות איכותיים?

לא משנה איפה אתם קונים פירות וירקות. זה יכול להיות בשוק, בחנות הירקות או בסופר. הדבר הראשון שאתם צריכים לשים לב אליו הוא האחסון: אם הפירות לא מאוחסנים כראוי, אל תקנו אותם.
סימן האזהרה הראשון הוא חשיפה ישירה לשמש. לדוגמה בתפוזים, הדבר פוגע בויטמיןC  שתוכלו לקבל מהתפוז. סימן האזהרה השני שאפשר לראות הוא ריקבון. אם באותו ארגז שאתם בוחרים ממנו יש מספר פירות או ירקות רקובים שלא הוצאו משם, אז נראה שהם שוכבים שם לא מעט זמן, ולכן עדיף לוותר.

מצאתם את הפירות והירקות המושלמים. הצעד הבא הוא לאחסן אותם נכון

גם אם הפירות והירקות נראים לכם קצת מלוכלכים, אל תשטפו אותם לפני שאתם מכניסים אותם למקרר. זכרו: רטיבות שווה ריקבון מהיר. אם בכל זאת אתם חייבים לשטוף, דאגו לייבוש ראוי לפני ההכנסה למקרר.

לכל פרי וירק ויש את קצב ההבשלה שלו ולכן הפרידו ביניהם. כך תימנעו ממצב שבו יש לכם מלפפון אחד שלא שמתם לב אליו והסתתר בין העגבניות. כמו כן זאת דרך מצוינת לדעת בדיוק אלו ירקות ופירות נשארו לכם.

אם כבר חתכתם את הפירות והירקות ושמתם במקרר, עדיף שתאכלו אותם כמה שיותר מהר. ככל שתחכו יותר זמן, כך הם יאבדו יותר מהערך התזונתי שלהם.

דרך הקיצור שלכם לירקות איכותיים מתחילה באתר שלנו ונגמרת בסלט עסיסי

אחרי שהבנתם איך לבחור ירקות ופירות איכותיים, אנחנו רוצים להציע לכם דרך קיצור: אנחנו נבחר בשבילכם את הירקות והפירות האיכותיים ביותר. לכם יישאר רק לחכות ולמשלוח ולהנות מהטעם.